تهیه انواع قهوه تهیه انواع قهوه .

تهیه انواع قهوه

طرز تهیه انواع قهوه خانگی (فوری و خوشمزه!)

 

طرز تهیه انواع قهوه بدون دستگاه

طرز تهیه انواع قهوه یکی از جذابترین موضاعات برای افرادی که عاشق قهوه هستند بوده است. قهوه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های دنیا محسوب می‌شود که عطر و طعم بی‌نظیری دارد. شما می‌توانید قهوه را بصورت ساده و یا به همراه شیر، شکر، شکلات، همچنین بصورت سرد یا گرم میل کنید. اصولا قهوه‌ها از نظر نوع دم کردن و نوع دانه از هم تفکیک می‌شوند. قهوه دم کردنی و اسپرسو دو نوع از آماده کردن قهوه بوده که سایر انواع قهوه از این دو مشتق می‌شوند. برای داشتن یک فنجان اسپرسو حتما نیاز به یک قهوه جوش و یا دستگاه اسپرسوساز نیاز خواهید داشت. حال اگر هوس قهوه کرده‌اید اما قهوه ساز در دسترس شما نیست می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

 یک دستمال روی فنجان قرار دهید و سپس به مقدار مناسب قهوه روی آن بریزید، حال مقدار اندکی آب جوش روی قهوه ریخته تا کمی خیس بخورد و نیم دقیقه به آن زمان دهید. در این مرحله آب جوش را روی دستمال ریخته و حواستان باشد که آب از روی فیلتر نماند. در آخر دستمال را برداشته و قهوه را نوش جان کنید.

طرز تهیه انواع قهوه ساده

طرز تهیه انواع قهوه ساده مثل قهوه فوری یا نسکافه بصورت مخلوط کردن مقدار مناسب پودر قهوه فوری با آب جوش می‌باشد اما برای رسیدن به طعم قهوه اصیل روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین راه‌ها استفاده از قهوه جوش می‌باشد اما اگر قهوه جوش در دسترس ندارید می‌توانید به روش زیر عمل کنید. ابتدا آب را به نزدیک نقطه جوش رسانده و قبل از اینکه قل قل کند آن را بردارید و در یک فنجان بزرگ بریزید. حال یک قاشق قهوه بزرگ قهوه را به آب اضافه کرده و هم بزنید. در آخر دو دقیقه زمان دهید تا قهوه ته نشین شده و می‌توانید آن را نوش جان کنید. با توجه به ذائقه می‌توانید در قهوه شیر و شکر را اضافه کنید.

طرز تهیه انواع قهوه با موکاپات

طرز تهیه انواع قهوه با موکاپات بسیار راحت و آسان می‌باشد. برای تهیه قهوه می‌توانید از موکاپات بر روی اجاق گاز استفاده کنید. برای این کار ابتدا آب سرد را در محل زیرین موکاپات و تا زیر سوپاپ ریخته و پودر قهوه آسیاب شده را در قسمت میانی موکاپات بریزید و سطح قهوه را به خوبی صاف کنید. سپس قسمت بالایی موکاپات را متصل کرده و آن را روی شعله مناسب قرار دهید. در نهایت پس از بالا آمدن کامل قهوه در مخزن موکاپات می‌توانید آن را در فنجان ریخته و میل کنید. روش دیگر اینکه قبل از قرار دادن قسمت بالایی موکاپات آب را جوش آورده و سپس قهوه را روی آن قرار داده و قسمت بالایی موکاپات را به آن متصل کنید. در روش دوم طعم و کیفیت قهوه بسیار بهتر خواهد بود.

طرز تهیه انواع قهوه اسپرسو

برای تهیه اسپرسو می‌توانید از موکاپات یا دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید البته باید توجه کنید که اسپرسو با موکاپات از اسپرسوی دستگاه اسپرسوساز بسیار رقیق‌تر می‌باشد. در دستگاه اسپرسوساز آب داغ از میان پودر فشرده شده قهوه عبور کرده و شما عصاره خالص قهوه را خواهید داشت. قهوه اسپرسو در زمان بسیار کوتاه چیزی در حدود 20 تا 30 ثانیه ساخته می‌شود.

طرز تهیه انواع قهوه با شیر

طرز تهیه قهوه با شیر را در این قسمت مقاله مطالعه می‌کنید به این منظور ابتدا قهوه را با شیر سرد در قهوه جوش مخلوط کرده و شکر را نیز به آن اضافه کنید. سپس قهوه جوش را روی حرارت قرار داده تا مواد به خوبی ترکیب شوند. حال حرارت را کمتر کرده و به آرامی هم بزنید و مراقب باشید تا شیر و قهوه سر نروند. پس از اینکه مواد به خوبی ترکیب شد هم زدن را متوقف کرده و زمانی که قهوه حالت پف کرده گرفت شیر قهوه شما آماده است.

طرز تهیه انواع قهوه ترک

قهوه ترک نحوه خاص عمل آوری قهوه و دم کردن قهوه می‌باشد. قهوه ترک به علت عطر و طعم بی‌نظیر بسیار معروف و محبوب بوده است. در این روش از دانه قهوه آسیاب شده بسیار ریز استفاده می‌شود که مقدار 2 قاشق چایخوری پودر قهوه با یک فنجان آب سرد ترکیب می‌شود. نکته بسیار مهم استفاده از آب سرد است چون در غیر این صورت کف خامه‌ای تشکیل نخواهد شد. سپس قهوه جوش را روی حرارت ملایم قرار داده و به آرامی مخلوط کنید. پس از اینکه قهوه شروع به جوشیدن کرد از روی حرارت برداشته و کف خامه‌ای را در فنجان خالی کرده و مجددا چند ثانیه روی حرارت گذاشته و در آخر درون فنجان سرو کنید.

طرز تهیه انواع قهوه با خامه

برای تهیه انواع قهوه با خامه ابتدا یک فنجان شیر را با یک فنجان خامه غلیظ نشده به خوبی ترکیب کرده و سپس روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. در یک فنجان قهوه و آب جوش را به خوبی ترکیب کنید و سپس شیر و خامه را در فنجان قهوه ریخته و با هم مخلوط کنید. قهوه شما آماده سرو بوده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه انواع قهوه فوری

آسان‌ترین و سریع‌ترین روش تهیه قهوه استفاده از انواع قهوه فوری است زیرا در این حالت تنها نیاز به پودر قهوه فوری و یک فنجان آب جوش خواهید داشت. پس از ترکیب این دو یک فنجان قهوه خوشمزه خواهید داشت. قهوه فوری عصاره دم کشیده قهوه بوده که با روش‌های خاص بصورت پودر تولید شده است.

نکات مهم در مورد قهوه

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهوه پس از نفت دومین کالای تجاری ارزشمند می‌باشد.
  • در سال بیش از 93 میلیون گالن شیر برای تهیه قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آمریکایی‌ها در طول روز 450 میلیون فنجان قهوه مصرف می‌کنند و عنوان بزرگترین مصرف کننده قهوه در جهان را دارند.
  • مطالعات نشان داده مصرف قهوه ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، پارکینسون، نفرس و آلزایمر را کاهش می‌دهد.
  • هر چقدر مدت زمان بو دادن قهوه بیشتر باشد کافئین بیشتری تولید می‌شود.
  • قهوه بو داده تیره نسبت به قهوه بو داده روشن کافئین کمتری دارد.

برچسب: طرز تهیه انواع قهوه،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۸:۴۳ توسط:ادمین موضوع: نظرات (0)