تهيه انواع قهوه تهيه انواع قهوه .

تهيه انواع قهوه

طرز تهيه انواع قهوه خانگي (فوري و خوشمزه!)

 

طرز تهيه انواع قهوه بدون دستگاه

طرز تهيه انواع قهوه يكي از جذابترين موضاعات براي افرادي كه عاشق قهوه هستند بوده است. قهوه يكي از محبوب‌ترين و پرطرفدارترين نوشيدني‌هاي دنيا محسوب مي‌شود كه عطر و طعم بي‌نظيري دارد. شما مي‌توانيد قهوه را بصورت ساده و يا به همراه شير، شكر، شكلات، همچنين بصورت سرد يا گرم ميل كنيد. اصولا قهوه‌ها از نظر نوع دم كردن و نوع دانه از هم تفكيك مي‌شوند. قهوه دم كردني و اسپرسو دو نوع از آماده كردن قهوه بوده كه ساير انواع قهوه از اين دو مشتق مي‌شوند. براي داشتن يك فنجان اسپرسو حتما نياز به يك قهوه جوش و يا دستگاه اسپرسوساز نياز خواهيد داشت. حال اگر هوس قهوه كرده‌ايد اما قهوه ساز در دسترس شما نيست مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد.

 يك دستمال روي فنجان قرار دهيد و سپس به مقدار مناسب قهوه روي آن بريزيد، حال مقدار اندكي آب جوش روي قهوه ريخته تا كمي خيس بخورد و نيم دقيقه به آن زمان دهيد. در اين مرحله آب جوش را روي دستمال ريخته و حواستان باشد كه آب از روي فيلتر نماند. در آخر دستمال را برداشته و قهوه را نوش جان كنيد.

طرز تهيه انواع قهوه ساده

طرز تهيه انواع قهوه ساده مثل قهوه فوري يا نسكافه بصورت مخلوط كردن مقدار مناسب پودر قهوه فوري با آب جوش مي‌باشد اما براي رسيدن به طعم قهوه اصيل روش‌هاي مختلفي وجود دارد. يكي از بهترين راه‌ها استفاده از قهوه جوش مي‌باشد اما اگر قهوه جوش در دسترس نداريد مي‌توانيد به روش زير عمل كنيد. ابتدا آب را به نزديك نقطه جوش رسانده و قبل از اينكه قل قل كند آن را برداريد و در يك فنجان بزرگ بريزيد. حال يك قاشق قهوه بزرگ قهوه را به آب اضافه كرده و هم بزنيد. در آخر دو دقيقه زمان دهيد تا قهوه ته نشين شده و مي‌توانيد آن را نوش جان كنيد. با توجه به ذائقه مي‌توانيد در قهوه شير و شكر را اضافه كنيد.

طرز تهيه انواع قهوه با موكاپات

طرز تهيه انواع قهوه با موكاپات بسيار راحت و آسان مي‌باشد. براي تهيه قهوه مي‌توانيد از موكاپات بر روي اجاق گاز استفاده كنيد. براي اين كار ابتدا آب سرد را در محل زيرين موكاپات و تا زير سوپاپ ريخته و پودر قهوه آسياب شده را در قسمت مياني موكاپات بريزيد و سطح قهوه را به خوبي صاف كنيد. سپس قسمت بالايي موكاپات را متصل كرده و آن را روي شعله مناسب قرار دهيد. در نهايت پس از بالا آمدن كامل قهوه در مخزن موكاپات مي‌توانيد آن را در فنجان ريخته و ميل كنيد. روش ديگر اينكه قبل از قرار دادن قسمت بالايي موكاپات آب را جوش آورده و سپس قهوه را روي آن قرار داده و قسمت بالايي موكاپات را به آن متصل كنيد. در روش دوم طعم و كيفيت قهوه بسيار بهتر خواهد بود.

طرز تهيه انواع قهوه اسپرسو

براي تهيه اسپرسو مي‌توانيد از موكاپات يا دستگاه اسپرسوساز استفاده كنيد البته بايد توجه كنيد كه اسپرسو با موكاپات از اسپرسوي دستگاه اسپرسوساز بسيار رقيق‌تر مي‌باشد. در دستگاه اسپرسوساز آب داغ از ميان پودر فشرده شده قهوه عبور كرده و شما عصاره خالص قهوه را خواهيد داشت. قهوه اسپرسو در زمان بسيار كوتاه چيزي در حدود 20 تا 30 ثانيه ساخته مي‌شود.

طرز تهيه انواع قهوه با شير

طرز تهيه قهوه با شير را در اين قسمت مقاله مطالعه مي‌كنيد به اين منظور ابتدا قهوه را با شير سرد در قهوه جوش مخلوط كرده و شكر را نيز به آن اضافه كنيد. سپس قهوه جوش را روي حرارت قرار داده تا مواد به خوبي تركيب شوند. حال حرارت را كمتر كرده و به آرامي هم بزنيد و مراقب باشيد تا شير و قهوه سر نروند. پس از اينكه مواد به خوبي تركيب شد هم زدن را متوقف كرده و زماني كه قهوه حالت پف كرده گرفت شير قهوه شما آماده است.

طرز تهيه انواع قهوه ترك

قهوه ترك نحوه خاص عمل آوري قهوه و دم كردن قهوه مي‌باشد. قهوه ترك به علت عطر و طعم بي‌نظير بسيار معروف و محبوب بوده است. در اين روش از دانه قهوه آسياب شده بسيار ريز استفاده مي‌شود كه مقدار 2 قاشق چايخوري پودر قهوه با يك فنجان آب سرد تركيب مي‌شود. نكته بسيار مهم استفاده از آب سرد است چون در غير اين صورت كف خامه‌اي تشكيل نخواهد شد. سپس قهوه جوش را روي حرارت ملايم قرار داده و به آرامي مخلوط كنيد. پس از اينكه قهوه شروع به جوشيدن كرد از روي حرارت برداشته و كف خامه‌اي را در فنجان خالي كرده و مجددا چند ثانيه روي حرارت گذاشته و در آخر درون فنجان سرو كنيد.

طرز تهيه انواع قهوه با خامه

براي تهيه انواع قهوه با خامه ابتدا يك فنجان شير را با يك فنجان خامه غليظ نشده به خوبي تركيب كرده و سپس روي حرارت قرار دهيد تا بجوشد. در يك فنجان قهوه و آب جوش را به خوبي تركيب كنيد و سپس شير و خامه را در فنجان قهوه ريخته و با هم مخلوط كنيد. قهوه شما آماده سرو بوده و مي‌توانيد آن را نوش جان كنيد.

طرز تهيه انواع قهوه فوري

آسان‌ترين و سريع‌ترين روش تهيه قهوه استفاده از انواع قهوه فوري است زيرا در اين حالت تنها نياز به پودر قهوه فوري و يك فنجان آب جوش خواهيد داشت. پس از تركيب اين دو يك فنجان قهوه خوشمزه خواهيد داشت. قهوه فوري عصاره دم كشيده قهوه بوده كه با روش‌هاي خاص بصورت پودر توليد شده است.

نكات مهم در مورد قهوه

  • شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد قهوه پس از نفت دومين كالاي تجاري ارزشمند مي‌باشد.
  • در سال بيش از 93 ميليون گالن شير براي تهيه قهوه مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
  • آمريكايي‌ها در طول روز 450 ميليون فنجان قهوه مصرف مي‌كنند و عنوان بزرگترين مصرف كننده قهوه در جهان را دارند.
  • مطالعات نشان داده مصرف قهوه ريسك ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، ديابت، پاركينسون، نفرس و آلزايمر را كاهش مي‌دهد.
  • هر چقدر مدت زمان بو دادن قهوه بيشتر باشد كافئين بيشتري توليد مي‌شود.
  • قهوه بو داده تيره نسبت به قهوه بو داده روشن كافئين كمتري دارد.

برچسب: طرز تهيه انواع قهوه،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۴۸:۴۳ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)